Istoric

September 1, 2011 Posted by admin

SCURT ISTORIC AL CĂII FERATE ÎNGUSTE TG. MUREŞ – PRAID

 

  • martie 1912 – începutul construcţiei căii ferate înguste Tîrgu-Mureş – Praid
  • 31 ianuarie 1915 – punerea în fucţiune a primei garnituri de tren pe ruta Tîrgu-Mureş – Praid
  • 1988 – 1992 – refacerea căii ferate înguste Tîrgu-Mureş – Sovata
  • 1997 – închiderea circulaţiei trenurilor pe calea ferată îngustă Tîrgu-Mureş – Praid
  • noiembrie 2010 – iulie 2011 – refacerea căii ferate înguste pe tronsonul Sovata – Câmpu Cetăţii
  • august 2011 – punerea în funcţiune a Mocăniţei Sovata pe ruta Sovata – Câmpu Cetăţii.

 

ISTORIA LOCOMOTIVEI CU ABURI „SOVATA”

 

Mocăniţa „Sovata”, sau locomotiva cu aburi pentru linie îngustă seria 764052, face parte din lotul de 10 locomotive construite în anul 1949, la fabrica Chrzanowo din Polonia, din care două au ajuns în România, fiind conservate până în anul 2011, în depoul Sibiu. Locomotivei propriu-zise i s-a adăugat tenderul ( componenta unde se depozitează apa şi cărbunele), care a fost produsăla UzineleReşiţaîn anul 1916. Capacitatea rezervorului de apă este de 3 mc, iar cea a combustibilului de 3 tone. Mocăniţa funcţionează cu cărbune sau lemn de esenţă tare.

Garnitura de tren are 3 vagoane, două închise şi unul tip gondolă. Toate vagoanele au o lungime cuprinsă între 11 şi 12 metri. Vagonul gondolă a fost construit 1953, iar celelalte două în anii 1985 şi 1991. Cele trei vagoane au fost renovate în anul 2003 şi au o capacitate totală de 90 de locuri.

Viteza maximă a mocăniţei este de 35km/h, iar autonomia este de 30 km.

  • June 2017
    M T W T F S S
    « May    
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    2627282930